Net voor Valentijn naar Frankrijk

Zondag 13 februari 2022 voor een weekje naar ons vakantiehuis geweest in de Franse Ardennen, joepie.
Aangekomen en dan maar vlug de houtkachel aangestoken, slechts 8° binnen, dat is koud.
De verwarming ook op 20 en dan maar de auto lossen met onze jassen aan. Altijd een wagen vol met etenswaren, camera, kleren en lakens en alles wat je u maar kan bedenken om een week weg te kunnen.

Ook de aanhangwagen was weer mee, overladen met brandhout van pallets gezaagd. Die heb ik pas op Valentijn netjes gelost en gestapeld in onze berging, gratis brandhout, altijd een goede zaak tegenwoordig.

Daar het winter is, is er niet veel te doen. Na wat rondlopen als een kip zonder kop kwam ik op het idee om mijn 5 vogelhuisjes een beschermlaagje te geven zodat de meesjes straks weer een mooi verblijf hebben. Dus die hangen nu weer in de boomgaard op verschillende plaatsen met de ingang aan de oostkant. Geen idee waarom eigenlijk. De voederhuisjes moet ik ook bijna dagelijks aanvullen, ze eten hier zeker hun buikje rond.

Het weer liet een dag de regen weg en zodoende kon ik een ferme wandeling maken in de omgeving, overal veel stromende beekjes en prachtige sneeuwklokjes onderweg.

De koeien en schapen zie je op de boerderijen in de stallen staan en genieten van hun hooi. Je komt hier dit moment van het jaar maar zelden iemand tegen. Die zijn op het werk of lekker in hun woningen waar je overal de schoorsten ziet roken. Heeft ook wel zijn charme, na een kleine 10km dan maar terug naar la Croix Bala.

Vlak naast onze woning genieten ook een paard en een ezel van mijn komst, die krijgen dan een paar wortels, en die weten dan ook als ik nader… fijn.

De volgende dag maar aan het brainstormen om wat te doen die ik al lang uitgesteld heb.
Ik had hier een tijd geleden een trap gemaakt om in de stookplaats naar zolder te kunnen, die heb ik gekleurd en gevernist, de trap kan nu volop gebruikt worden om naar mijn knutselruimte te gaan zonder probleem.

Roos geniet hier ook wel natuurlijk, met verschillende hobby’s, maar dan binnenshuis. Zo zie ik dat er deze week volop gebreid wordt, niet ver van het houtkacheltje…wat dacht je.

Binnenkort gaat de verhuur weer van start, dan blijft er minder tijd over en focussen wij ons weer op onderhoud en het verwennen van de gasten. Nu hebben wij nog een paar maanden om zelf wat te genieten alsook de boomgaard en het terras in orde te zetten …gras maaien en alles ontgroenen.
Er gebeurt hier nog van alles dit jaar, blijf ons zeker volgen om alle nieuwtjes te ontdekken.
Patrick & Roos

Plaats een reactie

Maak een website of blog op WordPress.com